Klachten

Geschilbemiddeling door ons te mailen

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected] We zullen ons uiterste best doen om uw geschil op te lossen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Hoe u dit doet, leest u hieronder.

Geschilbemiddeling via het keurmerk

Mochten we er samen niet uitkomen dan kun je WebwinkelKeur inschakelen. Doorloop daarvoor de volgende stappen:

  • Zoek de webwinkel op in onze ledenlijst.
  • Klik op de betreffende webwinkel en scroll vervolgens naar beneden.
  • Klik vervolgens “Geschilbemiddeling” en daarna op “Geschil indienen”.
  • Vul daarna het formulier in om je klacht kenbaar te maken.

Webwinkelkeur zal vervolgens onafhankelijke bemiddeling toepassen om een gepaste oplossing te vinden.

En hoe nu verder?

Wij krijgen hiervan een bericht en vervolgens 7 dagen om alsnog met een oplossing te komen. Lukt het ons niet om eruit te komen, dan kan WebwinkelKeur na 7 dagen bemiddelen. Over het algemeen is de ervaring van WebwinkelKeur echter dat een klacht indienen via hun systeem de webwinkelier al snel beweegt om tot een oplossing te komen.

Tijdens de bemiddeling probeert WebwinkelKeur met jou samen tot een oplossing te komen. Mocht je ondanks onze tussenkomst geen oplossing krijgen, dan biedt Stichting WebwinkelKeur een onafhankelijk geschillencommissie in samenwerking met Digidispuut. Deze commissie behandelt geschillen en doet een bindende uitspraak. Hiermee voorkom je juridische kosten voor beide partijen.

Doorloop de volgende stappen bij een geschil:

1. Stel de webwinkel op de hoogte van je klacht en vraag om een oplossing.
2. Is er na 14 dagen nog steeds geen zicht op een oplossing? Dan kun je WebwinkelKeur vragen om te bemiddelen.
3. Komen we er samen niet uit, dan kun je het geschil voorleggen aan onze geschillencommissie voor een bindende uitspraak door een jurist.

Overige klachtenregeling

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”

Main Menu